FAQ
Hur kan jag kontakta in4mo support?
Det finns tre sätt att kontakta oss: Tryck på ’Supportförfrågan’ i Building Claims- eller Contractor portalens nedre kant. Detta är det bästa sättet att försäkra att vi får så mycket värdefull information som möjligt för att kunna hjälpa snabbt. Skicka e-post till support.se@in4mo.com Ring oss på mellan 08:00 och 16:00 på numret +358 800 415 … Hur kan jag kontakta in4mo support?
Hur loggar jag in på in4mo Task Reporter mobilappen?
Om du stöter på problem vid inloggning, kolla först att du lagts till som medlem i den portal du försöker logga in i. Om du har lagts till som medlem men du får felmeddelande om ’fel andvändarnamn eller löseord’, kolla att du använder rätt inloggningsinformation (epost adress, lösenord, kundkod). Om du glömt lösenordet, öppna portalen … Hur loggar jag in på in4mo Task Reporter mobilappen?
Hur uppdaterar jag in4mo Task Reporter appen?
För att applikationen skall fungera smidigt, rekommenderar vi att den senaste versionen är installerad på mobilenheten. Bästa sättet att försäkra detta är att i enhetens inställningar tillåta automatisk uppdatering av appen. Manuell uppdatering av appen iOS – tryck på App Store apputikens ikon på din enhet och sedan på profilikonen uppe i högra hörnet. Tryck … Hur uppdaterar jag in4mo Task Reporter appen?
Hur tilldelar jag uppgifter till en ansvarsperson?
Det finns tre sätt att tilldela uppgifter till en ansvarsperson: Öppna ärendet där du vill tilldela en uppgift till en ansvarsperson, och tryck ’Tilldela ansvarig’ på vänstra sidan, under listan av uppgifter och deras status. En ruta öppnas där man kan välja ansvarig till otilldelade uppgifger. Tryck ’Ändra’ och i rutan söóm öppnas, välj ansvarspersonen … Hur tilldelar jag uppgifter till en ansvarsperson?
Hur finner jag mina uppdrag i mobilappen?
Om du inte finner någon specifik uppgift i mobilappen, kolla följande saker: Uppgiftens status Logga in i webbportalen och kolla uppgiftens status. Om dess status är 0 eller 0+, har den inte tilldelats dig ännu. Om uppgiften försvunnit från mobilappen, kan uppgiften ha raderats eller ärendet ha stängts av försärkingsbolaget. Alla andra uppgifter förutom besiktningar … Hur finner jag mina uppdrag i mobilappen?
Hur fungerar automatiskt medlemsval?
När automatiskt medlemsval är i bruk för ett kontor, tilldelas de förhandsdefinierade uppgifterna automatiskt till den valda ansvarspersonen, när uppgifter av den valda typen tilldelas till kontoret i fråga. Adminbrukare kan välja om denna funktion skall användas för ett kontor eller inte, samt vilken ansvarsperson uppgifter automatiskt tilldelas. Det är möjligt att välja samma ansvarsperson … Hur fungerar automatiskt medlemsval?
Hur laddar jag upp bilder/text i en uppgift?
Utöver möjligheten att ta bilder med mobilappen, är det också möjligt att ladda upp extra bilder och fylla i ytterligare text i webbportalen. Märk att alla obligatoriska fält bör fyllas i i mobilappen för att uppgiften skall kunna markeras som slutförd. Bilder kan laddas upp genom att gåt till uppgiftens ’Multimedia’ flik och använda bilduppladningsfunktionen … Hur laddar jag upp bilder/text i en uppgift?
Hur kan jag radera uppgifter i mobilappen?
De flesta uppgifter försvinner automatiskt från mobilapplikationen när de markeras som slutförda, men besiktningar utgör ett undantag. Besiktningar blir kvar i appen tills de raderas manuellet eller tills ärendet stängs. Sättet att radera besiktningar är lite olika i Android och iOS enheter. Android: Börja med att trycka på de tre prickarna uppe till höger i … Hur kan jag radera uppgifter i mobilappen?
Jag hittar inte ett ärende i webbportalen, vad gör jag?
Börja med att kolla filtren och nollställ enstaka eller alla genom att trycka på ’Återställ’ vid specifika filter, eller ’Återställ alla’ för att nollställa alla på en gång. När en uppgift är i status 0, 0+ eller 1, kan försäkringsbolaget byta partner för uppgiften, vilket betyder att ärendet försvinner från din ärendelista om inte ert … Jag hittar inte ett ärende i webbportalen, vad gör jag?
Hur loggar jag in på webbportalen?
Var god och kontrollera följande saker om du inte lyckas logga in på webbportalen: Försäkra dig om att du försöker logga in på rätt portal genom att kolla loggan uppe i inloggningssidans vänstra hörn, eller webbadressen. Om ert företag använder Contractor lösningen bör du logga in där, inte i försäkringsbolagens portal(er). Kolla att du stavar … Hur loggar jag in på webbportalen?
Hur lägger jag till budget för en uppgift?
Sättet att lägga till budgeter i in4mo beror på inställningarna i försäkringsbolagens portaler – mer specifikt på om kostnadsberäkningslösningen iCC (in4mo Cost Calculation) är i bruk eller inte. Om iCC inte är i bruk, kan budget läggas till genom att öppna fliken ’Budget’ i ärendet. Samma knapp finns under de individuella uppgifterna i ärendet, efter … Hur lägger jag till budget för en uppgift?
Varför säger in4mo Task Reporter appen att jag inte fyllt i besiktningsrapportens alla obligatoriska fält även om jag gjort det?
I en del fall kan det uppstå en missmatch mellan de senaste inställningarna i webbportalen och in4mo Task Reporter mobilapplikationen. Detta kan resultera i ett felmeddelande som påstår att alla obligatoriska fält måste fyllas i även om du kollat att allt är ifyllt i rapportmallen. Här är några steg som kan tas om detta sker: … Varför säger in4mo Task Reporter appen att jag inte fyllt i besiktningsrapportens alla obligatoriska fält även om jag gjort det?
Hur redigerar jag budgeten för en uppgift?
Om du måste ändra på en budget som redan lagts till i ett ärende, gör du detta i fliken ’Budget’. Där trycker du på ’Ändra’ vid högra kanten av den budgetrad du vill ändra. När ändringarna gjorts, skickas budgeten för godkänning igen. En budget kan redigeras när uppgiften är i status B++ eller 3. För … Hur redigerar jag budgeten för en uppgift?
Hur använder jag filter för att finna ett specifikt ärende i in4mo?
Det finns många olika filter för ärendelistan i in4mo. Genom att använda ett filter, eller en kombination av flera, kan man begränsa mängden ärenden som visas i ärendelistan. Detta kan göra det snabbare och lättare att hitta ärenden som är relevanta för just dig. Filtren finns på ärendelistans vänstra sida i webbportalen. Välj filter genom … Hur använder jag filter för att finna ett specifikt ärende i in4mo?
Hur fungerar fakturafunktionen?
Det är möjligt att lägga till fakturor direkt i ett ärende i in4mo. För att göra detta, gå till fliken ’Faktura’. Tryck sedan på ’Lägg till faktura’ för att öppna rutan där fakturans detaljer fylls i och fakturafilen bifogas. I fakturaflikens nedre kant visas den godkända budgeten för de uppgifter som tilldelats företaget, samt de … Hur fungerar fakturafunktionen?
Hur anger jag en vikarie?
När en användare kommer att vara otillgänglig på grund av t.ex. semester, sjukdom, skolning eller arbetsresa, kan denne sättas som otillgänglig även i in4mo. För att göra detta, bör en vikarie först anges. Vikarien får de chatt- och epostnotifieringar som riktats till den otillgängliga personen så länge som denne är otillgänlig. En användare kan välja … Hur anger jag en vikarie?
Hur anmäler jag mig på kurs och blir certifierad?
För att anmäla dig själv eller någon kollega på kurs, gå till rubriken ’Certifiering’ och tycke på den kurs du vill göra anmälan till. Detta öppnar kursens unformation, och här kan du trycka på ’Anmäl till denna kurs’ i skärmens övre kant, ovanför kursinformationen. I rutan som öppnas, lägg till de personer som skall delta, … Hur anmäler jag mig på kurs och blir certifierad?
Vad är in4mo Task Reporter?
in4mos mobilapplikation kallas ‘in4mo Task Reporter’ och kan installeras på Android och iOS smarttelefoner och surfplattor med följande operativsystemkrav: Android version 8.0 eller nyare iOS version 14.0 eller nyare Om du stöter på problem med mobilapplikationen, börja med att försäkra dig om att du har den senaste versionen av applikationen installerad på din enhet. Uppdateringar … Vad är in4mo Task Reporter?