FAQ
Topics: FAQ
Hvor finner jeg kundekodene som trengs for å logge inn i Task Reporter appen?
For å logge inn på Task Reporter appen trenger man en kundekode. Enhver portal i in4mo har sin egen kode. Kodene for hver enkelte portal finner man ved å klikke på Support i menylinja øverst i portalen.
Topics: FAQ
Hvor finner jeg iCC prinsippene?
iCC prinsippdokumentet finner du i nettportalene under Arbeidsplan, ved å klikke på infoikonet (se illustrasjon nedenfor).
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg få en gratis prøveperiode på in4mo Contractor?
in4mo tilbyr en 30 dager gratis prøveperiode for in4mo Contractor Pro, uten kjøpsforpliktelse. Om du ønsker å ha en slik prøveperiode, fyll ut bestillingsskjema her. Om du skulle ha noen spørsmål eller ønsker å vite mer om prøveperioden eller om Contractor Pro, kan du også ta kontakt med supporten vår på support.no@in4mo.com.
Topics: FAQ
Jeg har nettopp tatt in4mo Contractor i bruk, hvordan kommer jeg i gang?
Begynn med å logge inn på nettportalen med mottatt innloggingsinformasjon. Lenke til portalen finner du her. Om du er usikker på passordet ditt, kan du finne hjelp til dette her. Når du har fått logget deg inn, gå til «Selskapets admin», og videre på «Kontorer», hvor du legger til alle relevante kontorer for selskapet. Deretter … Jeg har nettopp tatt in4mo Contractor i bruk, hvordan kommer jeg i gang?
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg kontakte in4mos support?
Det er tre måter å kontakte oss på: Klikk på ‘Supportforespørsel’ nederst på skjermen når du er inne i en nettportal. Dette er den beste måten å kontakte oss på, med mulighet til å fylle ut så mye informasjon som mulig, slik at vi kan hjelpe deg så fort som mulig Send en e-post til … Hvordan kan jeg kontakte in4mos support?
Topics: FAQ
Hvordan logger jeg meg inn på in4mo Task Reporter appen?
Dersom du har problemer med å logge inn på appen, kontroller først at du har blitt lagt til som bruker i portalen du forsøker å logge inn på. Dersom du har blitt lagt til som bruker, men får en feilmelding om feil brukernavn/passord, kontroller at du har korrekt brukernavn og passord. Om du ikke husker … Hvordan logger jeg meg inn på in4mo Task Reporter appen?
Topics: FAQ
Hvordan oppdaterer jeg in4mo Task Reporter appen?
For at applikasjonen skal fungere optimalt er det anbefalt at man har den nyeste versjonen installert. Den beste måten å sikre at man har den nyeste versjonen er ved å la appen oppdatere manuelt. Hhvordan man oppdaterer appen manuelt iOS – Åpne App Store og trykk på profilikonet oppe til høyre. Trykk på «Oppdater» ved … Hvordan oppdaterer jeg in4mo Task Reporter appen?
Topics: FAQ
Hva gjør jeg om kontoret/bedriften jeg vil tildele en oppgave til ikke dukker opp på lista?
Når du tildeler en oppgave, og kontoret du vil tildele oppgaven til ikke dukker opp på lista, ta kontakt med forsikringsselskapet. Dersom forsikringsselskapet heller ikke klarer å finne årsaken til at kontoret ikke dukker opp, kan forsikringsselskapet kontakte supporten vår.
Topics: FAQ
Jeg mottar ikke nye saker og rapportert data fra appen sendes ikke til portalen fra min Huawei?
På enheter fra Huawei har apper begrenset mulighet til å sende data i bakgrunnen, hvilket kan føre til problemer med appen. Gå til Innstillinger -> Beskyttede apper, og legg til in4mo Task Reporter på lista over beskyttede apper.
Topics: FAQ
Firmaet vårt har mottatt en ny oppgave, hva gjør vi nå?
Når firmaet deres har mottatt en ny oppgave er det første dere må gjøre å tildele oppgaven til personen(e) som skal være ansvarlige for oppgaven. For en oversikt over de forskjellige statusene som finnes i systemet, klikk her.
Topics: FAQ
Hvordan velger jeg ansvarlig person for en oppgave?
Det finnes tre måter å velge oppgaveansvarlig på: Åpne den relevante saken og klikk på «Tildel ansvarlige» på venstre side av skjermen, like under der hvor alle oppgavene i saken står med statuser. Et nytt vindu åpnes. Klikk videre på «Rediger» (om dere er tildelt flere oppgaver spiller det ingen rolle hvilken av redigerknappene du … Hvordan velger jeg ansvarlig person for en oppgave?
Topics: FAQ
Hvordan finner jeg sakene mine i appen?
Dersom du har saker du ikke finner i appen, kontroller følgende: Oppgavens status Logg inn på nettportalen og sjekk statusen for oppgaven du savner. Dersom oppgaven står i status 0 eller 0+ har den ikke blitt tildelt deg ennå. Dersom en oppgave har forsvunnet fra appen kan det være at den ble avbrutt eller har … Hvordan finner jeg sakene mine i appen?
Topics: FAQ
Hvordan fungerer automatisk medlemsvalg?
Når automatisk medlemsvalg er i bruk for et kontor, vil valgte oppgaver automatisk tildeles til personen(e) som står angitt som automatisk medlemsvalg, når kontoret mottar nye oppdrag med disse oppgavene. Administratorer kan velge om denne funksjonen skal brukes eller ikke, og hvem som automatisk skal motta hvilke oppgavetyper. Det er mulig å velge at samme … Hvordan fungerer automatisk medlemsvalg?
Topics: FAQ
Jeg prøver å ta et bilde, men skjermen er svart. Hva gjør jeg?
Gå til innstillingene på enheten din og kontroller om Task Reporter har tillatelse til å bruke kameraet. Hvis ikke, gi appen tillatelse til kamera, og se om det løser problemet.
Topics: FAQ
Hvordan laster jeg opp bilder/tekst under en oppgave?
I tillegg til å ta bilder via mobilappen er det også mulig å laste opp ekstra bilder samt fylle ut tekst via nettportalen. Legg merke til at for oppgaver som tilknyttet rapport vil alle obligatoriske felt fortsatt fylles ut i rapporten for at oppgaven skal kunne markeres som fullført. Du kan laste opp bilder nederst … Hvordan laster jeg opp bilder/tekst under en oppgave?
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg fjerne fullførte oppgaver fra appen?
Oppgaver fjernes automatisk fra appen når du markerer de som fullført, med unntak av besiktigelsesoppgaver, som blir stående til saken lukkes, eller til de fjernes fra appen manuelt. Hvordan dette gjøres avhenger av om enheten din har iOS eller Android: Android: Trykk på de tre prikkene oppe til høyre i sakslisten, og klikk så på … Hvordan kan jeg fjerne fullførte oppgaver fra appen?
Topics: FAQ
Det finnes en sak jeg ikke finner i nettportalen, hva gjør jeg?
Kontroller aktiverte filtre, og nullstill filtre om nødvendig, enten ved å fjerne avhuking fra enkeltfilter, ved å klikke på «TIlbakestill» ved en filterkategori, eller ved å klikke på «Tilbakestill alle» for å fjerne alle aktiverte filtre. Når en oppgave står i status 0, 0+ eller 1, er det mulig å endre allokert firma for oppgaven, … Det finnes en sak jeg ikke finner i nettportalen, hva gjør jeg?
Topics: FAQ
Hvordan logger jeg inn på nettportalen?
Om du har problemer med å logge inn på nettportalen, kontroller følgende: Kontroller at du er inne på riktig portalen ved å se på logoen oppe til venstre eller nettadressen. Dersom bedriften din bruker Contractor-løsningen skal du kun logge inn på Contractor-portalen, og ikke direkte inn på portalene hos de respektive forsikringsselskapene. Kontroller at det … Hvordan logger jeg inn på nettportalen?
Topics: FAQ
Hvorfor sender ikke appen rapportert data til nettportalen, og hvorfor er statusen for en oppgave lavere i portalen enn i appen?
Kontroller følgende dersom statusen for en oppgave i nettportalen ikke samsvarer med appen, eller du savner innrapportert data: Den vanligste årsaken til problemet er manglende internettforbindelse. Ingen innrapportert data går tapt på grunn av dette. Sjekk internettforbindelsen din, og du kan også prøve å bytte fra trådløst til mobilt nettverk, eller motsatt, om mulig. Når … Hvorfor sender ikke appen rapportert data til nettportalen, og hvorfor er statusen for en oppgave lavere i portalen enn i appen?
Topics: FAQ
Hva betyr de forskjellige statusene?
Nedenfor kan du se en oversikt over de ulike statusene og hva de betyr.
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg endre saksbilde i en sak?
Om du ønsker å endre saksbilde (bildet som vises øverst til venstre i saken), gjøres det på følgende måte: Åpne saken det gjelder i nettportalen, og gå til oppgaven hvor bildet du ønsker skal brukes er lagt til. Åpne ‘Multimedia’ og klikk på teksten “Lagre som fasadebilde’ ved siden av bildet som skal brukes. Merk! … Hvordan kan jeg endre saksbilde i en sak?
Topics: FAQ
Hva gjør jeg om det finnes elementer under Multimedia som jeg ikke vil ha med i rapporten?
Om det skulle finnes elementer under Multimedia, f.eks. bilder, som du ikke ønsker å ha med i rapporten, kan du gå til Multimedia, og klikke på «Flytt til Tilleggsmappe». Elementene du flytter på denne måten vil da finnes under fanen «Tillegg» istedenfor under Multimedia, og vil ikke inkluderes i rapporten. Det er også mulig å … Hva gjør jeg om det finnes elementer under Multimedia som jeg ikke vil ha med i rapporten?
Topics: FAQ
Hvordan nullstiller jeg passordet mitt?
Om du har glemt passordet ditt kan du klikke på «Glemt passordet?» på innloggingssiden til nettportalen. Du fyller så ut e-postadressen du er registrert i in4mo med, og vil deretter motta en e-post på denne adressen. Om du vet hva passordet ditt er og ønsker å endre det, kan dette også gjøres fra profilen din … Hvordan nullstiller jeg passordet mitt?
Topics: FAQ
Hva gjør jeg om jeg har rapport i feil sak?
Om du merker at du har rapportert inne på feil sak, kan du gjøre følgende: Åpne oppgaven (i nettportalen) som du rapporterte i ved en feil, og gå til «Multimedia» Klikk «Lagre» under den innrapporterte dataen som skal være i en annen sak Flytt deretter elementene over til tilleggsmappa. Om du vil kan du også … Hva gjør jeg om jeg har rapport i feil sak?
Topics: FAQ
Hvordan legger jeg til budsjett i en sak?
Hvordan budsjett legges til i in4mo avhenger av om kostnadsberegningssystemet iCC brukes i portalen eller ikke. Her forklares hvordan budsjett legges til uten iCC. For å legge til budsjett, begynner man med å åpne fanen Budsjett i saken. Den samme knappen finnes også direkte under hver oppgave når du har nådd status 2. Klikk på … Hvordan legger jeg til budsjett i en sak?
Topics: FAQ
Kan jeg endre e-postadressen til en brukerkonto?
Et in4mo-sertifikat er knyttet til en e-postadresse. Dersom du eller en kollega kommer til å endre e-postadresse i in4mo, eller allerede har fått adressen endret, burde in4mos support få beskjed om dette, slik at vi kan flytte sertifikatet over fra den gamle adressen til den nye.
Topics: FAQ
Hvorfor sier in4mo Task Reporter at jeg ikke har fylt ut alle obligatoriske felt i besiktigelsesrapporten selv om jeg har gjort det?
I noen tilfeller kan det være en mismatch mellom de seneste innstillingene i nettportalen og i mobilapplikasjonen. Dette kan resultere i en situasjon hvor du får beskjed om å fylle ut alle obligatoriske felt, selv om du har sjekket at alt er fylt ut i rapporten. Her er noen trinn du kan sjekke om dette … Hvorfor sier in4mo Task Reporter at jeg ikke har fylt ut alle obligatoriske felt i besiktigelsesrapporten selv om jeg har gjort det?
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg redigere et budsjett?
Merk: Svaret nedenfor forklarer hvordan man redigerer budsjett uten iCC. Om du skal legge inn revidert budsjett gjøres dette under fanen «Budsjett», hvor du klikker på «Rediger» til høyre for budsjettet som skal endres. Når du har gjort de nødvendige endringene vil budsjettet sendes til godkjenning på nytt. Budsjett kan redigeres når statusen for oppgaven … Hvordan kan jeg redigere et budsjett?
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg filtrere etter saker i in4mo?
Det finnes mange ulike filtre i sakslista i in4mo. Ved å bruke enkeltfiltre eller en kombinasjon av ulike filtre har man mulighet til å begrense antallet saker som vises i sakslista, og dermed gjøre det enklere og raskere å finne sakene man er ute etter. Filtrene finnes til venstre for sakslista. Filtre aktiveres ved å … Hvordan kan jeg filtrere etter saker i in4mo?
Topics: FAQ
Hvordan kan jeg legge inn faktura i in4mo?
For å legge inn faktura i en sak, åpner du fanen «Faktura», og deretter på «Legg til faktura». Det åpnes så et nytt vindu hvor du fyller ut fakturainformasjon og legger til fakturaen som fil. Under fakturafanen står det en rad som viser det totale godkjente budsjettet for oppgaver tildelt selskapet, og en rad som … Hvordan kan jeg legge inn faktura i in4mo?
Topics: FAQ
Hva slags varsler kan jeg få?
Hver bruker kan bestemme hva slags e-postvarsler de ønsker å motta. Dette gjøres fra brukerens egen profil, så man finner ved å klikke på navnet sitt i menylinjen øverst i portalen. Deretter klikker man på «Notifikasjoner» på venstre side. Man vil da velge hva slags varsler man ønsker eller ikke ønsker å motta, i tillegg … Hva slags varsler kan jeg få?
Topics: FAQ
Hvordan velger jeg en stedfortreder?
Når en bruker kommer til å være utilgjengelig, f.eks. grunnet ferie, sykemelding eller arbeidsrelatert reise, er det mulig å sette denne brukeren som utilgjengelig i in4mo. For å kunne angis som utilgjengelig må en stedfortreder for vedkommende velges i systemet. Stedfortrederen vil motta varsler om nye chatter samt e-postvarsler som sendes til den utilgjengelige brukeren, … Hvordan velger jeg en stedfortreder?
Topics: FAQ
Hvordan melder jeg meg på til kurs og får sertifikat?
For å melde på deg selv eller kollegaer, klikk på «Sertifisering» i menylinja øverst i nettportalen. Du kommer da til kurssiden vår, hvor du kan se hvilke kurs som er tilgjengelige. Når du har funnet et passende kurs, kan du velge dette, lese gjennom kursinformasjon, og klikke på «Påmelding til kurset» øverst. I vinduet som … Hvordan melder jeg meg på til kurs og får sertifikat?
Topics: FAQ
Hvordan fungerer instrumentbordet?
Instrumentbordet brukes til å følge opp saker, og er en enkel måte å holde seg oppdatert på. Hva slags informasjon som vises kan variere ut ifra autorisasjonsnivå og rolle. Instrumentbordet viser statusen for tildelte oppgaver, og viser når en oppgave nærmer seg angitt tidsfrist, eller har gått over denne fristen.
Topics: FAQ
Hva er forskjellen mellom kurs, webinar og fjernevaluering?
Kurs Under et kurs vil deltakere få opplæring i bruken av in4mo av en instruktør fra in4mo. Dette inkluderer en presentasjon og demonstrasjon av systemet, samt øvelser for deltakerne. Kurs avholdes gjerne i et konferanserom, og settes oftest opp etter ønske. Det er også mulig å bestille privatkurs for bedriften deres, som kan avholdes på … Hva er forskjellen mellom kurs, webinar og fjernevaluering?
Topics: FAQ
Hva er in4mo Task Reporter?
in4mo-applikasjonen heter «in4mo Task Reporter», og kan lastes ned på telefoner og nettbrett som kjører Android eller iOS, med følgende systemkrav: Android versjon 8.0 eller nyere iOS versjon 14.0 eller nyere Dersom du opplever problemer med appen, sjekk først om du har den nyeste versjonen av appen installert. Det kommer stadig oppdateringer som inneholder forbedringer … Hva er in4mo Task Reporter?